۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

تعارض در سازمان‌

تعارض وضعیتی اجتماعی است که در آن دو یا چند نفر درباره موضوع‌های اساسی مربوط به سازمان یا با هم توافق ندارند یا نسبت به یکدیگر قدری خصومت احساسی نشان می‌دهند. (شرمرهورن و دیگران، 1994)

تعارض فراگردی است که در آن تلاش عمدی شخص الف برای خنثی‌سازی تلاش‌های شخص ب از طریق نوعی مانع‌تراشی، که در نتیجه به عجز و ناکامی شخص ب در دستیابی به هدف‌ها یا افزایش منافعش منجر شود. (رابینز، 1989)

تعارض فراگردی است که در آن یک طرف (فرد یا گروه) در می‌یابد که منافعش با مخالفت یا واکنش منفی طرف دیگر مواجه گردیده است. (والز، 1995)

در این مقاله بعد از تعریف‌هایی از تعارض سعی شده است با تبین انواع تعارض چگونه استفاده از تعارض در جهت اهداف سازمانی تشریح شود.

ارائه‌ای درباره تعارض Conflict

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر